مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 17:152022-11-17سياسي

ایران جزو 10 کشور برتر در ناوگان نفتکش است


ایران با دارا بودن توان ساخت نفتکش، جزو 10 کشور برتر در ناوگان نفتکش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس امروز در حاشیه سفر کمیسیون عمران مجلس به هرمزگان اظهارداشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی در حوزه نفتکش جزو 10 کشور و در کشتیرانی جزو 20 کشور اول دنیا بوده و این نشانه توان ایران در زمینه دریانوردی است.

وی با بیان این که ایران در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی قرار دارد و این نشانه پایبندی ایران به قواعد جهانی دریانوردی و ایمنی است، افزود: یکی از امیدهای ما در زمینه اقتصاد دریامحور، توسعه نقش کشتی سازی و صنایع دریایی و رونق دادن به این بخش است.

به گفته دنیا مالی، سرمایه گذاری کلانی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران صورت گرفته که بالغ بر 3 میلیارد دلار است و لذا این سرمایه گذاری باید به بهترین نحو مورد بهره برداری قرار گیرد تا بازگشت سرمایه مناسبی نیز صورت گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که در زمینه اقتصاد دریامحور دچار عقب ماندگی هایی هستیم و متناسب با اهمیت این بخش بدان نپرداخته ایم، گفت: هم در سواحل خزر و هم در سواحل گسترده جنوبی کشورمان توجه لازم به نقش دریا در اقتصاد دریامحور نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران جزو 10 کشور برتر در ناوگان نفتکش است

ایران جزو 10 کشور برتر در ناوگان نفتکش است