مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-17سياسي

ایران رتبه 38 صادرات جهانی را دارد


رییس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: طی یک دهه گذشته، ایران رتبه 38 ام صادرات جهانی و 15 ام منطقه را دارا بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی ظهر روز پنج شنبه، در بیست وششمین همایش ملی توسعه ی صادرات غیرنفتی که در آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: شاهد برنامه ریزی خوبی در صادرات هستیم، چندین جلسه در تهران با رییس مرکز صادرات برگزار کردیم، عوامل چهارگانه که در سند صادرات هم به آنها تاکید شده است باید مورد توجه قرار دهیم تا صادرات ما افزایش یابد.

وی ادامه داد: ارزش و سهم صادرات، ورود و ماندگاری در بازارهای صادرت، تنوع بازارها و کالاهای صادراتی و کیفیت و پیچیدگی صادرات از مسائل مهمی است که باید توجه شود.

وی افزود: طی دهه گذشته، رتبه ایران در صادرات جهانی 38 ام و در منطقه 15 ام بوده است اما در مقایسه با ترکیه و عربستان در رتبه های پایین تری هستیم، یکی از موانع ما تعرفه بالا است ایران در زمره پنج کشور دارای بالاترین نرخ تعرفه است.

میرتاج الدینی گفت: در خصوص ماندگاری در بازارهای صادراتی در میانه ی لیست قرار داریم که ترکیه از ما بهتر بوده و ما هم از عربستان بهتر هستیم و در میان کالاها که در بخش استانی مقدار قابل توجهی از آنها تولید می شود، اقلام کشاورزی، صنایع غذای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رتبه 38 صادرات جهانی را دارد

ایران رتبه 38 صادرات جهانی را دارد