مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 09:252022-11-17اجتماعي

باران موثر پاییزی در چه صورت سیل می شود؟


یک کارشناس آب های سطحی معتقد است، چنانچه در اولین بارش قابل توجه پاییزی در کرمانشاه بارشی بیش از 20 میلی متر را به صورت نقطه ای و در زمان کوتاه داشته باشیم، - خطر بروز سیلاب وجود دارد.

محمود بشیری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی هنوز شاهد وقوع بارش موثر در کرمانشاه نبوده ایم، گفت: زمانی که بارش موثر رخ دهد، بسته به شدتی که دارد می تواند خطر بروز سیل را در برخی نقاط به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: چنانچه بارش آرام و مداوم باشد هیچ پدیده ای رخ نخواهد داد و تبدیل به رواناب شده و جاری می شود و چون خاک تشنه بوده و مدت زیادی است که آب باران را دریافت نکرده در طول مسیر حرکت خود به درون زمین نفوذ می کند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: اما چنانچه اولین بارش موثر شدید باشد و در یک نقطه در زمان کوتاهی بیش از 15 تا 20 میلی متر بارندگی داشته باشیم خطر بروز سیل وجود دارد، زیرا خاکی که در فصول بدون بارش دچار فرسایش شده توسط باران شدید شسته شده و همراه سیلاب روان می شود و حتی اگر شدت بارش زیاد باشد می تواند تخریب هم ایجاد کند.

بشیری احتمال وقوع سیلاب را در مناطق شیب دار و نزدیک بستر رودخانه ها محتمل دانست و تاکید کرد: در داخل شهر کرمانشاه در منطقه تنگ کنشت، شهرک های تکاور، ظفر و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران موثر پاییزی در چه صورت سیل می شود؟

باران موثر پاییزی در چه صورت سیل می شود؟