مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 08:552022-11-17اقتصادي

دستیابی به گونه های کم آب بر اصل مهم طرح اصلاح الگوی کشت است


معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه اجرای طرح اصلاح الگوی کشت یک امر فرا دستگاهی است، گفت: دستیابی به گونه های کم آب بر یکی از اساسی ترین مباحث در زمینه اجرای این طرح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدمجتبی خیام نکویی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح هفتمین دهکده منابع طبیعی و کشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه دستیابی به گونه های کم آب بر یکی از اساسی ترین مباحث در زمینه اصلاح الگوی کشت است، گفت: مجموعه ای از گراس ها را در اختیار داریم که علاوه بر مناطق سردسیر در بسیاری از نقاط کشور می تواند مورد استفاده قرار گیرد و یک جایگزین مناسب برای علوفه باشد.

لذا می توانیم گراس های کم آب بر را جایگزین علوفه های پر آب بر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه چشم انداز اجرایی سند الگوی کشت محصولات کشاورزی دستیابی به امنیت غذایی پایدار و رسیدن به اقتدار غذایی است ، افزود: ابتدای انقلاب با جمعیت 36 میلیون، 35 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در کشور داشتیم، امروز با افزایش جمعیت کشور به 85 میلیون نفر، میزان تولید در بخش کشاورزی به 135 میلیون تن رسیده که حدود نیمی از این افزایش تولید ناشی از رسوخ دانش و فناوری به حوزه کشاورزی است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر لزوم ضرورت پیاده سازی نظام نوآوری در بخش کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: هدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به گونه های کم آب بر اصل مهم طرح اصلاح الگوی کشت است

دستیابی به گونه های کم آب بر اصل مهم طرح اصلاح الگوی کشت است