مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 08:302022-11-17پزشكي

3 میلیون و 700 هزار قطعه طیور در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، سه میلیون و 700 هزار قطعه طیور در برابر این بیماری در اردبیل واکسینه شدند.

- بهلول تکلوی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از بیماری هایی است که سرعت شیوع آن بالا است و در بین پرندگان تلفات زیادی را به همراه دارد و از بیماری های مشترک انسان و حیوانات به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل هیچ گونه علایمی از این بیماری مشاهده نشده و با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، سعی بر این است تا با شناسایی پرندگان مبتلا به این بیماری از انتشار ویروس جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: همه ساله در 46 آبگیر و تالاب استان بیش از چهار میلیون قطعه پرنده مهاجر و بومی زمستان گردانی می کنند که امسال نیز پیش بینی می کنیم تعداد پرندگان مهاجر به آبگیرهای استان افزایش پیدا کند.

تکلوی افزود: پرندگان مهاجری که سال گذشته به استان مهاجرت کرده و در سرشماری جمعیت آنها مورد توجه قرار گرفته بالغ بر 13 هزار و 500 قطعه بوده که از گونه های مختلف نظیر پلیکان، گاز، اردک و خودکا بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال 10 میلیون و 800 هزار گونه مورد پایش و مراقبت قرار گرفته و عملیات واکسیناسیون برای سه میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 میلیون و 700 هزار قطعه طیور در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند

3 میلیون و 700 هزار قطعه طیور در برابر آنفلوانزا واکسینه شدند