مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 00:552022-11-16بين الملل

طرح ادعاهای سه کشور اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس


سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس بیانیه ای را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی درباره توافق هسته ای ایران ارائه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وبگاه وزارت خارجه انگلیس ادعا کرده که سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس بیانیه ای را به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای رسیدگی به اجرای تعهدات هسته ای ایران تحت برجام ارائه کرده اند.

در این بیانیه ادعا شده است: یک بار دیگر آژانس را به خاطر اجرای مأموریت اعطا شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد حتی با توجه به عدم پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک، می ستاییم.

این بیانیه ادعا می کند: مدیرکل به وضوح گزارش می دهد که ایران بیش از پیش از تعهدات خود که در سال 2015 توافق شده بود دور می شود.

امروز، کل ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 18 برابر از محدودیت های برجام فراتر رفته و شامل مقادیر بسیار نگران کننده اورانیوم غنی شده تا 5، 20 و 60 درصد است.

از زمان آخرین گزارش مدیرکل در سپتامبر سال جاری، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را تا 20 درصد تا 16 درصد و ذخایر اورانیوم خود را تا 60 درصد تا 12 درصد افزایش داده است.

سه کشور اروپایی در این بیانیه بدون در نظر گرفتن عدم مسئولیت خود در قبال توافق هسته ای ادعا کرده اند: هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای این فعالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ادعاهای سه کشور اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس

طرح ادعاهای سه کشور اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس