مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 19:302022-11-16سياسي

سرانه مطالعه «ایران» در قیاس با دیگر کشورها


رییس کتابخانه و موزه ملی ملک نسبت به سرانه مطالعه در ایران هشدار داد و گفت: طبق پژوهشی سرانه مطالعه در ایران 18 دقیقه در هفته است که باید برای آن طرح و چاره ای اندیشه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همایش تجلیل از فهرست نگاری فعال و مستمر دستنویس های اسلامی در سه کتابخانه و مرکز فرهنگی کشور (کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم و مرکز احیای میراث اسلامی) روز چهارشنبه بیست و پنجم آبان ماه به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

محمدرضا رضوان طلب ـ رییس کتابخانه و موزه ملی ملک ـ در ابتدای این آیین در سخنانی گفت: در این مجموعه همان گونه که می دانید به ابتکار و هزینه شخصی یک نیکوکار ذخایر ارزشمندی جمع آوری شده است.

حسین آقا ملک در بخشی از وصیت نامه خود اشاره کرده است که هدف از همه این کارها را ترقی معارف و مسأله صحت عمومی مردم قرار دادم.

در این کتابخانه و موزه سعی می کنیم حتی از نسخ خطی کسب درآمدی نداشتیم و برای بازدید موزه تعرفه اندکی در نظر گرفته شده است.

حتی خودمان به دنبال دانشگاه ها و مراکز علمی و دبیرستان ها می رویم که از این مجموعه بازدید کنند.

رضوان طلب با بیان اینکه قرآن کریم بر مسأله کتاب و کتابخوانی تاکید فراوانی دارد و کتاب را به عنوان ابزار مهم هدایت معرفی می کند، گفت: متاسف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مطالعه «ایران» در قیاس با دیگر کشورها

سرانه مطالعه «ایران» در قیاس با دیگر کشورها