مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 19:202022-11-16بين الملل

کشتی حامل نفت ایران آب های یونان را ترک کرد


در ماههای گذشته مذاکرات و گفتگوهای فشرده ای میان دو کشور ایران و یونان صورت پذیرفت و یادداشت تفاهمی میان طرفین به امضا رسید.

   - وزارت امور خارجه در بیانیه ای درباره موفقیت کشورمان در کارزار سیاسی- حقوقی و آزادسازی نفتکش حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران از چنگال رژیم آمریکا اعلام کرد: در پی توافق انجام شده میان مقامات دریانوردی ایران و یونان، کشتی حامل محموله نفتی ایران پس از 6 ماه توقف، ساعاتی پیش آبهای یونان را ترک کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وزارت امور خارجه در بیانیه ای درباره موفقیت کشورمان در کارزار سیاسی- حقوقی و آزادسازی نفتکش حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران از چنگال رژیم آمریکا اعلام کرد:  این کشتی که در اردیبهشت ماه سال جاری با پرچم کشورمان در آبهای بین المللی در حال حرکت به سمت مقصد خود بود، به دلیل شرایط نامساعد جوی و نقص فنی به ناچار به بنادر یونان پناه برد و متأسفانه در اقدامی برخلاف موازین و کنوانسیون های بین المللی، توقیف و محموله نفت آن نیز پس از مصادره جهت انتقال به آمریکا به یک کشتی تحت اجاره شرکت آمریکایی منتقل گردید.

     بیانیه وزارت امور خارجه تاکید کرد: اقدام یونان که با مستمسک قرار دادن رأی یک دادگاه محلی و به بهانه همکاری قضایی با آمریکا انجام شد، از همان ابتدا با مخالفت شدید جمهوری اسلامی ایران مواجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتی حامل نفت ایران آب های یونان را ترک کرد

کشتی حامل نفت ایران آب های یونان را ترک کرد