مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 18:252022-11-16پزشكي

راه اندازی پالایشگاه ضایعات زایمانی در پارک فناوری پردیس


مدیر بانک خون بند ناف از راه اندازی پالایشگاه ضایعات زایمانی در پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: از این ضایعات می توان 15 محصول را به تولید رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر مرتضی ضرابی امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی خون بند ناف در پژوهشگاه رویان برگزار شد، عنوان کرد: خون بند ناف سرشار از سلول بنیادی است و می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند که راه درمانی ندارند.

وی با بیان اینکه خون بند ناف 80 تا 200 میلی لیتر است که می تواند به هنگام زایمان در فرصت 5 تا 7 دقیقه ای جمع آوری شود، تأکید کرد: این نمونه ها بعد از جمع آوری به بانک خون بند ناف منتقل و در تانک های آبی نیتروژن مایع نگهداری می شود.

رییس بانک خون بند ناف ادامه داد: در زمان نگهداری نمونه های خون بند ناف، سلول های این نمونه ها جداسازی شده و در دمای منفی 196 درجه نگهداری خواهند شد.

ضرابی با بیان اینکه نمونه های بانک خون بند ناف در بخش عمومی و خصوصی نگهداری می شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بانک عمومی 5 هزار و صد نمونه و در بانک خصوصی 181 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده است؛ در واقع این بانک خون یک بانک هیبرید محسوب می شود.

به گفته وی بانک خون بند ناف 45 دفتر نمایندگی در استان ها دارد که هر یک از آنها می توانند نمونه های ارسال شده را به صورت مجزا در بانک عمومی و خصوص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی پالایشگاه ضایعات زایمانی در پارک فناوری پردیس

راه اندازی پالایشگاه ضایعات زایمانی در پارک فناوری پردیس