مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 18:152022-11-16اقتصادي

وضعیت تخصیص اعتبارات آبخیزدارای در سطح کشور مطلوب نیست


مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: امسال وضعیت تخصیص اعتبارات آبخیزدارای در سطح کشور مطلوب نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هوشنگ جزی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: 40 میلیون هکتار عرصه مطالعاتی آبخیزداری در سطح کشور وجود دارد که 15 میلیون هکتار آن هنوز اجرا نشده است.

مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تخصیص اعتبارات آبخیزداری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات اعتبارات لازم امسال طرح آبخیزداری در سطح یک میلیون هکتار اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات تخصیص خوبی نداشته است افزود: امسال 2 هزار و 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی و تملک دارایی برای اجرا طرح های آبخیزداری مصوب شده ولی تخصیص نیافته است.

اجرای طرح های آبخیزداری در یک میلیون هکتار جزی اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات آمادگی لازم برای اجرا طرح های آبخیزداری در سطح یک میلیون هکتار داریم.

وی مزیت طرح آبخیزداری را برشمرد و گفت: در هر هکتار اجرا طرح آبخیزداری ضمن کاهش فرسایش خاک به میزان 9 تن از 70 درصد خسارت ناشی از سیل جلوگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت تخصیص اعتبارات آبخیزدارای در سطح کشور مطلوب نیست

وضعیت تخصیص اعتبارات آبخیزدارای در سطح کشور مطلوب نیست