مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 14:202022-11-16بين الملل

چرا اسراییل از موشک هایپرسونیک ایران هراس دارد؟


در حالی که دشمنان ایران در تلاش بودند تا راهی برای از بین بردن توان دفاعی آن بیابند، تهران از موشک مافوق صوت خود که مشابه موشک های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است، - رونمایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، المیادین در گزارشی آورده است: با بررسی مسیر توسعه تسلیحات و توان نظامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی در اواخر دهه هفتاد میلادی، متوجه می شویم که این پیشرفت نظامی همچنان با همان سرعت و اثربخشی پیش می رود.

این شتاب چشمگیر در توسعه توانمندی ها و موقعیت نظامی ایران در حالی صورت گرفت که این کشور با موانع فراوان و مشکلات عظیمی مواجه بود، از جنگ نسبتاً طولانی (حدود 8 سال) با عراق گرفته تا محاصره، تحریم ها و فشارهای اقتصادی، مالی و سیاسی.

ایران مسیر ساخت و توسعه تسلیحات و قابلیت های نظامی را دنبال کرد و آن راه حل مناسب و لازم برای مقابله با استراتژی غرب (در درجه اول آمریکا) که انقلاب اسلامی این کشور را هدف قرار داده، می داند.

از این رو ایران، انبارهای بزرگی از موشک های بالستیک را ایجاد نمود، موشک هایی که ابتدا در رزمایش ها و مانورهای آزمایشی و آموزشی و سپس در برخی نبردها، کارآیی منحصر به فرد خود را ثابت کردند.

بنابراین جمهوری اسلامی ایران خود را به عنوان بازیگری با قابلیت های نظامی تأثیرگذار در سطح جهانی تحمیل کرد، امری که دشمنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اسراییل از موشک هایپرسونیک ایران هراس دارد؟

چرا اسراییل از موشک هایپرسونیک ایران هراس دارد؟