مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 13:402022-11-16اجتماعي

نگهداری از 4000 متر فرش دستباف به همت 50 خادم حرم قم


مسئول واحد فرش آستان مقدس قم با اشاره به تعمیر و نگهداری از 4 هزار و 500 تخته فرش ماشینی در حرم مطهر گفت: بیش از 50 خادم افتخاری در بخش تعمیرات فرش های دستباف و ماشینی فعالیت دارند و ماهانه 300 مترسردوزی فرش های دستباف را انجام می دهند.

- محمد فخار مسئول واحد فرش آستان مقدس بانوی کرامت در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: در این آستان مقدس بیش از 4 هزار و 500 تخته فرش ماشینی و بیش از 4 هزار متر فرش دستباف وجود دارد که خدمات تعمیر، رفوکاری و نگهداری آن به صورت پیوسته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای تعمیر و نگهداری فرش های حرم مطهر بانوی کرامت حدود 50 خادم افتخاری در طول هفته و دو خادم رسمی به صورت تمام وقت فعالیت می کنند، گفت:  با توجه به اینکه فرش های ناقص از رده خارج شده است میزان تعمیرات کاهش یافته و یک روز در هفته تعمیرات فرش های دستباف به صورت دستی انجام و در ماه حدود 300 متر نیز سردوزی  فرش های دستباف با چرخ انجام می شود.

مسئول واحد فرش آستان مقدس بانوی کرامت افزود: تعمیر پارگی، ریختگی، سوختگی، وصله و ریشه دوزی از جمله تعمیراتی است که روی فرش های دستباف انجام می شود و رسیدگی به پرز، لایه های رویی فرش و شست وشو نیز از جمله خدمات نگهداری فرش های حرم مطهر بانوی کرامت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری از 4000 متر فرش دستباف به همت 50 خادم حرم قم

نگهداری از 4000 متر فرش دستباف به همت 50 خادم حرم قم