مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 12:252022-11-16پزشكي

فعالیت 68 دستگاه دیالیز برای استفاده بیماران کلیوی در زاهدان


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 68 دستگاه دیالیز فعال برای استفاده بیماران کلیوی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی خواجه اظهار داشت: 600 بیمار دیالیزی سیستان و بلوچستان در انتظار پیوند کلیه هستند.

وی ادامه داد: بیماران کلیوی برای درمان کامل نیازمند دریافت و پیوند کلیه هستند و دیالیز تنها روند پیشرفت بیماری را کاهش می دهد.

خواجه با اشاره به وجود 920 بیمار دیالیزی در استان سیستان و بلوچستان گفت: ارائه خدمات دیالیز به این بیماران هزینه های بسیار زیادی به سیستم درمان تحمیل می کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدای عضو باید تقویت شود گفت: سالانه به طور میانگین 70 الی 80 بیمار مرگ مغزی در سیستان و بلوچستان داریم و با ترویج فرهنگ اهدای عضو، زمینه های نجات جان بیماران نیازمند، فراهم می شود، هر فرد دچار مرگ مغزی می تواند به 8 بیمار عمر دوباره ببخشد.

خواجه ادامه داد: در حال حاضر 68 دستگاه دیالیز فعال برای استفاده بیماران کلیوی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد که 474 بیمار دیالیزی در هفته سه الی چهار روز و هربار سه تا چهار ساعت در مراکز دیالیز خدمات دریافت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 68 دستگاه دیالیز برای استفاده بیماران کلیوی در زاهدان

فعالیت 68 دستگاه دیالیز برای استفاده بیماران کلیوی در زاهدان