مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-16سياسي

27 درصد از ثبت اختراعات بین المللی مختص دانشمندان ایرانی است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه تولید مقالات علمی از رتبه 57 در سال 2001 به رتبه چهارم جهان رسیده ایم و 5 سال که این موقعیت را حفظ کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 873 به تصویب رسید.

در سال 1385 ستاد فناوری نانو با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد که طی این 16 سال افزایش چشمگیر پیشرفت در حوزه نانو را شاهد هستیم.

عاملی افزود: حفظ جایگاه علمی و ارتقای اقتدار کشور در علم و فناوری نانو، ارتقای نوآوری بر پایه فناوری های بدیع با اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی بالا، ارتقاء صنایع موجود با بهره گیری از فناوری نانو، صادرات پایدار و ارتقای نشان ساخت ایران محصولات نانو در بازارهای منطقه ای و جهانی و همچنین ارتقای اثرگذاری فناوری نانو در بهبود کیفیت زندگی و اثرگذاری اجتماعی از اهداف کلان این سند است.

* رتبه پنجم در استانداردهای بین المللی در حوزه نانو مختص ایران است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی دستاوردها در حوزه نانو فناوری بیان کرد: در حوزه تولید مقالات علمی از رتبه 57  در سال 2001 به رتبه چهارم جهان رسیده ایم و 5 سال که این موقعیت را حفظ کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

27 درصد از ثبت اختراعات بین المللی مختص دانشمندان ایرانی است

27 درصد از ثبت اختراعات بین المللی مختص دانشمندان ایرانی است