مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-16اقتصادي

تعطیلی حدود 40 درصد کارگاه های شیرینی در سال جاری


رییس اتحادیه قناد و بستنی فروش اهواز با بیان اینکه در سال جاری حدود 35 تا 40 درصد از کارگاه های شیرینی و قنادی در اهواز تعطیل شدند، گفت: حدود 380 واحد شیرینی و قنادی در اهواز وجود دارد که 108 واحد آن ها انصراف و یا تغییر شغل دادند.

- سیامک جعفری در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار شیرینی و قنادی در اهواز اظهار کرد: از زمانی که آرد گران شد قیمت همه مواد اولیه قنادی افزایش پیدا کرد.

به خصوص مواد اولیه وارداتی مانند پودر نارگیل، پودر کاکائو و پودر شکلات که با دلار وارد می شود افزایش قیمت بسیاری داشته است.

وی افزود: روغن قنادی مارگارین نیز افزایش قیمت داشته و قیمت هر 10 کیلوگرم آن به بیش از 2 میلیون تومان رسیده است که برای تولید شیرینی و قنادی هزینه بسیار سنگینی دارد.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروش در اهواز تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون شیرینی افزایش قیمت داشته است، شاید از نظر اتحادیه قیمت شیرینی مناسب است اما خرید مردم بسیار کاهش یافته است و بسیاری از شیرینی فروش ها و قنادی های اهواز به دلیل اینکه فروش نداشتند و نتوانستند پاسخگوی پرسنل خود باشند تعطیل شدند.

خرید مردم نصف شده است جعفری با بیان اینکه در سال جاری خرید و تقاضای شیرینی 50 درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر شیرینی فروش ها و قنادی هایی که دایر هستند فروش آن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی حدود 40 درصد کارگاه های شیرینی در سال جاری

تعطیلی حدود 40 درصد کارگاه های شیرینی در سال جاری