مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 11:052022-11-16اقتصادي

تغییر هسته های بذری غلات، گندم و جو در دستورکار جهاد کشاورزی


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در 2 تا 3 سال آینده هسته های بذری غلات، گندم و جو نیز باید تغییر پیدا کند که این کار از سال گذشته آغاز شده و ارقام پرمصرف و قدیمی گندم حذف و ارقام دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

- حسین اجرا کند.

رای دیوان اداری به ضرر کشاورزی شد وی بیان کرد: به طور مثال رای دیوان عدالت اداری که هفته پیش در خصوص آزاد شدن صادرات بادمجان، گوجه، سیب زمینی و پیاز ابلاغ شد و رای معاون وزیر جهاد کشاورزی را شکست ضرر بزرگی به کشاورزی وارد کرد.

برزگر اضافه کرد: آزاد شدن صادرات سبب افزایش قیمت و همین امر مانع کنترل کشت محصولات آب بر در سال بعد خواهد شد و از این لحاظ است که می گوییم سند الگوی کشت یک صنعت فرا قوه ای است و نیاز به همکاری همه دستگاه ها دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: محدودیت منابع در سطح کشور وجود دارد و خود اتکایی هدف بزرگی برای ماست پس ایجاد محدودیت در کشت محصولات آب بر اولویت اصلی جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح قرار نیست محصولات جدیدی جایگزین محصولات قدیمی شود بلکه قرار است کشت علوفه دیم، غلات دیم و دانه های روغنی افزایش پیدا کند و محصولات آب بر مانند خربزه، هندوانه، برنج، پیاز، گوجه، خیار و سیب زمینی محدودیت نسبی پیدا کند و به اندازه نیاز کشور کشت شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر هسته های بذری غلات، گندم و جو در دستورکار جهاد کشاورزی

تغییر هسته های بذری غلات، گندم و جو در دستورکار جهاد کشاورزی