مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:502022-11-16سياسي

هدف گذاری روسیه برای ترانزیت 50 میلیون تنی از مسیر ایران


روسیه قصد دارد تا در دو مرحله ظرفیت جابجایی ترانزیتی را به 50میلیون تن برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اکبر صفایی سه شنبه شب در جلسه فوق العاده شورای اداری استان هرمزگان که به ریاست استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان، رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر مدیران استان هرمزگان برگزار شد.

اظهار داشت: تحلیل جامع مباحث حمل و نقلی ما را به این نتیجه می رساند که بهترین شرایط برای ارتقای ترانزیت مهیا شده است چرا که تحولات جهانی مانند آنچه در شرق و جنوب آسیا و نیز بین روسیه و اوکراین رخ داده باعث شده تا توجهات به سمت استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران سوق پیدا کند.

صفایی با اشاره به جمع بندی کشور روسیه مبنی جابجایی بخشی از تجارت خارجی خود از مسیر ایران گفت: طبق صحبت های مشاور اقتصادی رییس جمهور روسیه این کشور قصد دارد تا در مرحله اول 15 میلیون تن کالای ترانزیتی و در مرحله دوم به 50 میلیون تن کالای ترانزیتی را از مسیر ایران جابجا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه روس ها تاکید زیادی برای انتقال کالا از طریق راه آهن دارند و کمبود ناوگان دریایی در دریای خزر ابراز کرد: با این وجود امیدواریم با لحاظ تخصیص اعتبارات مناسب و تشویق سرمایه گذاران، تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری روسیه برای ترانزیت 50 میلیون تنی از مسیر ایران

هدف گذاری روسیه برای ترانزیت 50 میلیون تنی از مسیر ایران