مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:502022-11-16اجتماعي

پرفسور بالتازار اینجا در «اکنلو»


روستای خوش آب و هوای «اکنلو» از توابع بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ با قدمتی 1000 ساله با جمعیتی افزون بر 1800 نفر شامل 541 خانوار در سال 1391 به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان معرفی شده است.

- ایسنا/همدان روستای خوش آب و هوای اکنلو از توابع بخش شیرین سو شهرستان کبودراهنگ با قدمتی 1000 ساله با جمعیتی افزون بر 1800 نفر شامل 541 خانوار در سال 1391 به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان همدان معرفی شده است.

انستیتو پاستور اکنلو، موزه فرهنگی- پزشکی، حمام قدیمی، جنگل 100 هکتاری و گستردگی باغات انگور با کوه ها و مناظر طبیعی و قنات پرآب و گوارای روستا از لحاظ اکوتوریسم از جمله جاذبه های گردشگری این روستا به شمار می رود.

شیوع موج سوم اپیدمی طاعون در سال 1331 و حضور و سکونت یک پزشک و اپیدمیولوژیست حاذق فرانسوی به نام مارسل بالتازار در این روستا به منظور تحقیق در رابطه با این بیماری و تأسیس پایگاه تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران به علت تحقیقات پزشکی توسط وی در اکنلو موجب شد که اکنلو از همان زمان یکی از روستاهای متفاوت از سایر روستاهای دیگر شود و امروز این روستا را به نام روستای پرفسور مارسل بالتازار بشناسند.

به گفته دهیار روستای اکنلو، هم اکنون با گذشت بیش از 70 سال از آن زمان مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید و بازپدید انستیتو پاست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرفسور بالتازار اینجا در «اکنلو»

پرفسور بالتازار اینجا در «اکنلو»