مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:372022-11-16سياسي

هنر گوش کردن فعال را بیاموزیم


کارشناس ارشد روانشناسی استان مرکزی خوب گوش دادن را راهکار حل مشکلات زناشویی و خانواده ها دانسته و می گوید: مشکلی که امروز اکثر خانواده های با آن دست و پنجه نرم می کنند عدم توانایی خوب گوش کردن است که گاها منجر به فروپاشی خانواده و گسترش آسیب های اجتماعی .

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛  زمانی که به حرف های دیگران گوش می دهیم، در واقع به آنها می گوییم: من به تو علاقه دارم، من به تو اهمیت می دهم، من می خواهم بدانم تو چه فکر می کنی، چه احساسی داری و چه نیازی داری.

ارتباط ما نه تنها تحت تأثیر چیزی که گفته می شود قرار می گیرد، بلکه از آنچه که گفته نمی شود و یا زبان بدن نیز تأثیر می گیرد.

    زبان بدن، پیام های غیرکلامی را منتقل می کند و در تمامی تعامل های بین فردی وجود دارد.

انواع مختلف ارتباط غیرکلامی    کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به انواع مختلف ارتباط غیرکلامی  می گوید: تماس بدنی، مجاورت و نزدیکی، تماس چشمی، حالت چهره، وضعیت بدنی، نحوه لباس پوشیدن، سکوت و فرازبان ( ویژگیهایی مانند بلندی، آهنگ و سرعت کلام)  ارتباط غیرکلامی مهم هستند.

 شکوه یارمحمدی اصل اول را گوش دادن دانسته و می افزاید:گوش دادن به اطلاعات جدید، حتی اگر منفی به نظر می رسد، بهتر از گوش ندادن به آنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر گوش کردن فعال را بیاموزیم

هنر گوش کردن فعال را بیاموزیم