مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:372022-11-16پزشكي

توصیه های تغدیه ای در بیماران مبتلا به آنفلوانزا و سرما خوردگی


عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف غذاهای آبکی، مرکبات و نوشیدنی های گرم در بهبود علائم بیماری آنفلوانزا تاثیر دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مریم خسروی اظهار کرد: مصرف غذاهای آبکی، مرکبات و نوشیدنی های گرم در  بهبود علائم بیماری آنفلوانزا تاثیر دارد.

عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مصرف بالای میوه ها و سبزی ها به ویژه مرکبات (پرتقال، نارنگی، بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: در کنار موارد اشاره شده داشتن رژیم غذایی متعادل و متنوع بسیار مهم است و باید مصرف همه غذاهای سالم به اندازه کافی در برنامه غذایی روزانه وجود داشته باشد.

عضو هیأت علمی گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف غذاهای آبکی و نوشیدنی های گرم در زمینه درمان بیماری آنفلوآنزا بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در این خصوص مصرف انواع سوپ ها و مایعات گرم و بدون قند و شکر مورد تأکید است؛ همچنین بهتر است به جای ترکیباتی مانند شیر کاکائو، شیر موز و غیره از شیر ساده و کم چرب استفاده شود.

خسروی تصریح کرد: مصرف آب پرتقال، هویج و کرفس تنها در شرایط خاص زمان بیماری مناسب بوده و بهتر است که در زمان سلامتی از شکل معمولی سبزی ها و میوه ها استفاده کنیم تا از مزایای فیبرهای غذایی موجود در آنها بیشترین به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغدیه ای در بیماران مبتلا به آنفلوانزا و سرما خوردگی

توصیه های تغدیه ای در بیماران مبتلا به آنفلوانزا و سرما خوردگی