مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-16حوادث

کشف هزار فقره ادوات غیرمجاز شکار و صید پرندگان در مازندران


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران از کشف بیش از هزار فقره ادوات غیرمجاز شکار پرندگان و وحوش شامل دوربین و تور از شکارچیان سال جاری در استان خبر داد.

- مسلم آهنگری در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه محیطبانان در مناطق تحت پوشش مشغول رصد و پایش فعالیت هستند، افزود: بیش از هزار هکتار از مناطق تحت پوشش با عنوان پارک ها، مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه زمان فصل گاوبانگی از نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه است، گفت: در این فصل و فصل مهاجرت پرندگان به تالاب ها مناطق حفاظت شده و زیستگاه ها توسط محیطبانان رصد و پایش می شود.

وی با اشاره به وجود 800 آب بندان در استان افزود: شاهد مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب های استان از جمله میانکاله هستیم.

آهنگری یادآور شد: تاکنون بیش از 476 شکارچی متخلف در استان شناسایی و منجر به تشکیل 362 فقره پرونده در این زمینه شده اسد و از آنان 276 قبضه سلاح و اداوات غیرمجاز کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: هزار و 165 ادوات غیرمجاز شامل فشنگ، دوربین، تور شکار نیز از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به افزایش جریمه های شکار و صید گفت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست مقرر شد جرایم ناشی از شکار هر چهار سال یکبار بازنگری و افزایش داده شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف هزار فقره ادوات غیرمجاز شکار و صید پرندگان در مازندران

کشف هزار فقره ادوات غیرمجاز شکار و صید پرندگان در مازندران