مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 09:002022-11-16اقتصادي

وجود بیش از 1 میلیون کندوی مدرن و بومی در آذربایجان شرقی


رییس هیات مدیره اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی گفت: طبق آمار سال 1398 آذربایجان شرقی با دارا بودن یک میلیون و 300 هزار کندوی زنبور عسل مدرن و بومی، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس هیات مدیره اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی گفت: طبق آمار سال 1398 آذربایجان شرقی با دارا بودن یک میلیون و 300 هزار کندوی زنبور عسل مدرن و بومی، 13هزار نفر زنبوردار، تولید 14هزار تن عسل، تولید موم و ژل رویال و هم چنین پرورش دهنده های ملکه جایگاه ویژه ای در صنعت زنبور داری در بین استان ها ایجاد کرده است.

  فرج الله مولوی، در افتتاحیه دومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی زنبور عسل کشور که در دانشگاه تبریز برگزار شد، گفت: آذربایجان شرقی مقام دوم از نظر تولید کننده ی عسل و مقام اول از نظر تعداد زنبور عسل را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: تاریخچه ی زنبور داری را می توان به اولین عسل به دست آمده از زنبور عسل دانست که مربوط به فسیلی است که قدمت آن به حدود 40میلیون سال پیش می رسد.

وی افزود: در حال حاضر در موزه ی تاریخی نیویورک فسیل زنبور عسل نگه داری می شود که قدمت آن به 20میلیون سال پیش می رسد.

مولوی بیان کرد: اسناد موجود نشان می دهد قدمت زندگی زنبور عسل در کره ی زمین به مراتب بیشتر از زندگی انسان ها و بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 1 میلیون کندوی مدرن و بومی در آذربایجان شرقی

وجود بیش از 1 میلیون کندوی مدرن و بومی در آذربایجان شرقی