مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 08:202022-11-16اقتصادي

کسری سالانه 36 میلیون مترمکعب کسری مخزن آب در آذربایجان غربی


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در استان سالانه 36 میلیون متر مکعب کسری مخزن آب در سال داریم.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: آذربایجان غربی در سه حوزه آبریز ارس، آبریز مرزی غرب و دریاچه ارومیه قرار دارد که افزایش بی رویه استفاده از آب های زیرزمینی موجب افت آبخوان ها و سفره های آب زیرزمینی شده است.

آذربایجان غربی از استان های پرآب کشور بود که این روزها هیچ اثری از آن وجود ندارد، حتی وضع بدتر هم شده و کمبود آب به سفره های زیرزمینی این استان به ویژه در منطقه شمال رسیده و نوعی مرگ پنهان برای زمین در این استان اتفاق افتاده است.

با کاهش بارندگی ها و همچنین موضوع و معضل دریاچه ارومیه، مدیریت آب های سطحی برای اختصاص حق آبه دریاچه و همچنین بخش کشاورزی ضروری است تا کشاورزان کمتر به حفر چاه روی آورند که در آن صورت، می توان با بهبود وضعیت سفره های زیرزمینی، از تداوم بروز پدیده فرونشست جلوگیری کرد و چه بسا سفره های زیرزمینی را روز به روز بالاتر آورد.

سالانه 36 میلیون مترمکعب در آذربایجان غربی کسری مخزن آب داریم معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سالانه در استان 36 میلیون مترمکعب کسوری مخزن آب داریم که این میزان در سال زراعی 1400، 1401 این عدد 116 می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری سالانه 36 میلیون مترمکعب کسری مخزن آب در آذربایجان غربی

کسری سالانه 36 میلیون مترمکعب کسری مخزن آب در آذربایجان غربی