مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-16اقتصادي

جزییات پیشرفت سد «نرماب»/ 3400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است


مدیرعامل آب منطقه ای گلستان با تشریح جزییات پیشرفت سد نرماب، گفت: اتمام این سد به سه هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

- سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سد نرماب، اظهار کرد: سد نرماب آب سه رودخانه را مدیریت می کند، سد اصلی بر روی رودخانه نرماب احداث شده که خاکریزی آن هم اکنون 99 درصد پیشرفته فیزیکی دارد و اگر هوا مساعدت کند تا دو ماه آینده به جز آسفالت آن به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: کانال و تونل انحرافی رودخانه چهل چای به نرماب هم تمام شده و بخش انحرافی خرمارود به دریاچه سد شروع نشده و 6 کیلومتر تونل می خواهد و دلیل اجرایی نشدن آن علاوه بر مسائل مالی تغییر طرح بوده است که این طرح بازمهندسی شده و اجرای کانال به تونل تبدیل شده تا حداقل خسارت به منابع طبیعی وارد شود.

وی در خصوص خرید اراضی کف مخزن هم گفت: یکی از اقدامات مناسب خرید 115 هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان بوده که به طور معوض به کشاورزان تحویل داده خواهد شد تا شغل خود را از دست ندهند.

طبق گفته حسینی 100 هکتار هم در سابق از بنیاد خریداری شده بود که امکاناتی مانند سیستم آبیاری تحت فشار، چند حلقه چاه و غیره را داشته و آماده کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پیشرفت سد «نرماب»/ 3400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است

جزییات پیشرفت سد «نرماب»/ 3400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است