مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 07:452022-11-16اقتصادي

طرح سازگاری با تغییرات اقلیمی/مدیریت سیلاب چگونه امکان پذیر است؟


سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با اشاره به اینکه ایران جزو 9 کشوری است که بیشترین آسیب ناشی از تغییرات اقلیم را دارد، گفت: طرح سازگاری با تغییرات اقلیمی لازم است اجرایی شود.

- داریوش گل علیزاده سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره موضوع تغییر اقلیم در ایران اظهارداشت: تغییر در زمان، مکان و میزان بارش های باران سبب شده تا مشکلاتی مانند سیلاب در کشور ایجاد شود که این موضوعات ناشی از تغییرات اقلیمی است.

وی افزود: در صورتی که مدیریت سیلاب نباشد به غیر از خطر سیلاب، خاک های مناسب کشاورزی نابود می شود و معضل فقر اراضی کشاورزی ایجاد خواهد شد.

گل علیزاده ادامه داد: برنامه پخشایش سیلاب که سبب ذخیره آب و کاهش فرسایش خاک می شود بسیار حائز اهمیت است و باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

این موضوع امکان پذیر است و راههای مختلفی در جهان برای آن در نظر گرفته شده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: ساز و کارها در این زمینه مشخص است ولی باید برنامه برای هر دستگاه مربوطه در این راستا دقیق در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو 9 کشوری است که بیشترین آسیب ناشی از تغییرات اقلیم را دارد، تاکید کرد: طرح سازگاری با تغییرات اقلیمی در اولویت مقابله با مشکلات تغییرات اقلیمی و کاهش عوارض ناشی از آن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سازگاری با تغییرات اقلیمی/مدیریت سیلاب چگونه امکان پذیر است؟

طرح سازگاری با تغییرات اقلیمی/مدیریت سیلاب چگونه امکان پذیر است؟