مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 07:202022-11-16اجتماعي

تلف شدن 300 راس وحوش رفسنجان بر اثر بیماری طاعون


رییس حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان گفت: سرشماری وحوش این شهرستان در سال 99 بالغ بر دو هزار راس قوچ و میش، کل و بز را نشان می دهد در حالی که یکسال بعد آمار یک هزار و 700 رأس ثبت شده و این کاهش ناشی از شیوع بیماری طاعون بین حیوانات حیات وحش بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین آخوندی در مانور پدافند غیرعامل در منطقه حیات وحش منصورآباد به دو زیستگاه حیات وحش در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: شهرستان رفسنجان دارای دو زیستگاه حیات وحش است که برای حفاظت از گونه های حیات وحش در نظر گرفته شده و این زیستگاه ها شامل مناطق نودرهنگ با وسعت 128 هکتار و منطقه قرق اختصاصی منصور آباد ( اولین منطقه قرق اختصاصی ایران ) با مساحت 126 هزار هکتار است.

آخوندی بیان کرد: با وجود بیماری های حیات وحش امکان واکسیناسیون این حیوانات وجود ندارد ازطرفی بیماری های مشترک دام های اهلی و حیات وحش که از طریق آبشخورهای مشترک منتقل می شود، قرار بر این شد که مانور مبارزه با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را در سطح شهرستان رفسنجان با همکاری فرمانداری، ادارات مرتبط از جمله منابع طبیعی، شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی، برگزار کنیم.

آخوندی ادامه داد: در این پدافند غیرعامل، عوامل شبکه دامپزشکی نسبت به ضدعفونی کردن آبشخورها و اطراف آن با محلول و آب آهک تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن 300 راس وحوش رفسنجان بر اثر بیماری طاعون

تلف شدن 300 راس وحوش رفسنجان بر اثر بیماری طاعون