مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 00:202022-11-15بين الملل

نخست وزیر انگلیس چین را «بزرگترین تهدید دولتی» خواند


نخست وزیر انگلیس با اتخاذ مواضع خصمانه علیه چین، پکن را «چالش نظام مند» علیه لندن خوانده و از تسلیح تایوان در صورت حمله چین به این جزیره حمایت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ریشی سوناک ، نخست وزیر چالشی نظام مند را متوجه ارزش ها و منافع کشورش کرده و نمایانگر بزرگترین تهدید دولتی علیه امنیت اقتصادی کشورش است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت ، ریشی سوناک برای شرکت در اجلاس گروه 20 به همراه رهبران دیگر اقتصادهای بزرگ جهان از جمله شی جینپینگ ، رییس جمهور چین، به شهر بالی در اندونزی سفر کرده است.

سوناک در گفتگو با خبرنگارانی که او را در سفرش به بالی همراهی می کردند تهدید کرد، لندن ارسال تسلیحات برای کمک به تایوان در صورت حمله چین به این جزیره را در نظر می گیرد.

سوناک با این حال صحبتی از اینکه مایل به دسته بندی رسمی چین به عنوان یک تهدید در اسناد دولتی انگلیس است مطرح نکرد.

لیز تراس ، نخست وزیر سابق انگلیس قبلا وعده انجام این کار را داده بود و ظاهرا سوناک تلاش کرده که موضعش در قبال پکن نسبت به تراس ملایم تر باشد.

او در زمان کارزار انتخاباتی ناموفقی که در تابستان گذشته داشت، چین را بزرگ ترین تهدید بلندمدت برای بریتانیا خوانده و قول تعطیل کردن تمامی 20 شعبه انستیتوهای کنفوسیوس چین در بریتانیا را داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر انگلیس چین را «بزرگترین تهدید دولتی» خواند

نخست وزیر انگلیس چین را «بزرگترین تهدید دولتی» خواند