مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 21:202022-11-15پزشكي

چهارمحال و بختیاری 31000 دیابتی دارد


رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عوارض اجتماعی و اقتصادی دیابت گسترده است، گفت: در حال حاضر حدود 31 هزار بیمار دیابتی در سطح استان شناسایی شده است.

- علی احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، ضمن گرامیداشت هفته دیابت گفت: پرخوری، پرنوشی، پرادراری، خستگی، ضعف، کاهش قند خون، چاقی و طولانی شدن مدت زمان بهبودی زخم از جمله علائم احتمالی دیابت است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افراد دارای علائم مذکور غربالگری شده و اگر قند خون ناشتای فردی بیشتر از 125 باشد، باید آزمایشات تکمیلی را نیز انجام دهد و در صورت تشخیص بیماری تحت مراقبت قرار می گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه قطع عضو، مشکلات کلیوی و بینایی از جمله عوارض شدید این بیماری است، بیان کرد: دیابت می تواند منجر به مشکلات عروقی و تاثیر منفی بر رگ های بزرگ و کوچک بدن مانند رگ های انتهای چشم و نوک انگشتان پا شود.

دیابت را کنترل کنید وی با تاکید بر اینکه عوارض اجتماعی و اقتصادی این بیماری زیاد بوده و درمان پذیر نیست، اظهار داشت: معمولا اطفال به دیابت نوع یک و بزرگسالان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

رییس مرکز بهداشت استان مطرح کرد: تشخیص به موقع و زودهنگام دیابت باعث کاهش عوارض ناشی از بیماری و هزینه های مراقبت از بیمار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری 31000 دیابتی دارد

چهارمحال و بختیاری 31000 دیابتی دارد