مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 14:542022-11-15بين الملل

نخست وزیر استرالیا: چین تحریم ما را لغو کند


«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا در حاشیه نشست گروه 20 در اندونزی با «شی جین پینگ» رییس جمهور چین دیدار کرد و از او خواست تحریم محصولات استرالیایی را کنار بگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اولین دیدار سران استرالیا و داشتم و این همان کاری بود که انجام دادم .

طبق گزارش رسانه ها، رییس جمهور چین در دیدار با نخست وزیر استرالیا که 30 دقیقه طول کشید، ابتدا بر این نکته تاکید کرد که توسعه روابط بین پکن و کانبرا در جهت تحقق منافع اساسی هر دو کشور است.

بنا بر گزارش سیدنی مرنینگ هرالد، شی جین پینگ به آنتونی آلبانیز گفت: در چند سال گذشته روابط چین و استرالیا با مشکلاتی روبرو بوده است و این چیزی است که ما دوست نداریم ببینیم.

از زمانی که شما رهبری (نخست وزیری) را برعهده گرفتید، شما درباره روابط چین و استرالیا در مواقع مختلف صحبت کرده‎اید و چندین بار گفتید که خواستار مدیریت روابط چین و استرالیا به یک روش پخته و بالغ هستید.

من برای نظر شما اهمیت زیادی قائلم .

روابط چین و استرالیا طی سال های اخیر به ویژه بر سر موضوعاتی از قبیل تایوان و توافق سه جانبه کانبرا با واشنگتن و لندن موسوم به آکوس به شدت تیره شد.

به دنبال تیرگی روابط، دستگیری دو شهروند استرالیایی در چین هم بر شدت تنش ها افزوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر استرالیا: چین تحریم ما را لغو کند

نخست وزیر استرالیا: چین تحریم ما را لغو کند