مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:302022-11-15اقتصادي

1.4 میلیون هکتار از عرصه های گلستان نیازمند عملیات آبخیزداری است


معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی گلستان گفت: یک میلیون و 400 هزار هکتار از عرصه های استان گلستان به عملیات آبخیزداری نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رمضان بهترک شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک میلیون و 400 هزار هکتار از عرصه های استان گلستان به عملیات آبخیزداری نیاز دارد.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: برای عملیاتی کردن همه طرح های آبخیزداری در گلستان نیازمند 18 هزار میلیارد اعتبار هستیم.

بهترک ادامه داد: برای یک میلیون و 50 هزار هکتار از این عرصه ها، مطالعات تفصیلی اجرایی داریم و در 650 هزار هکتار وارد عملیات شده ایم.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه بارندگی های خوبی را در آبان ماه تجربه کردیم و در حوزه شهرستان گرگان بارش بالای 85 میلیمتر داشتیم اما آسیبی را در شهر گرگان نداشتیم و این به دلیل پوشش های گیاهی و سازه های آبخیزداری بود که در بالادست انجام شده بود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری، کاهش پیامدهای مخرب سیلاب ها، تغذیه آب های زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از نفوذ آب شور به آبخوان های شیرین را سبب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1.4 میلیون هکتار از عرصه های گلستان نیازمند عملیات آبخیزداری است

1.4 میلیون هکتار از عرصه های گلستان نیازمند عملیات آبخیزداری است