مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:002022-11-15پزشكي

حدود 80 درصد از موارد ابتلای کنونی، آنفلوانزا است


یک فوق تخصص ریه با اشاره به اینکه نمی شود گفت کرونا از بین رفته است، گفت: در موارد ابتلای کنونی، تحقیق انجام شده و در مقالات و بررسی هایی که صورت گرفته تا بدانیم افراد علامت دار مبتلا به کرونا هستند یا آنفلوانزا؟ بین 70 تا 80 درصد مراجعان، - مبتلا به آنفلوانزا هستند.

دکتررستم یزدانی در گفت و گو با ایسنا درباره ویروس آنفلوانزا اظهار کرد: سه نوع ویروس آنفلوانزا (A- B- C) داریم که نوع C فقط انسان ها را درگیر می کند و خفیف است و آنفلوانزای فصلی که انسان ها و حیوانات را درگیر می کند، نوع A است.

وی درباره اینکه هر ساله با آنفلوانزا درگیر هستیم، بیان کرد: خاصیت ویروس آنفلوانزا این است که می تواند تغییرات جزیی و عمده در آنتی ژن های خود به وجود بیاورد و باعث می شود هر سال با نوع جدیدی از این ویروس مواجه باشیم و ابتلای هر ساله ما را برای سال بعد ایمن نمی کند.

یزدانی افزود: گسترش آنفلوانزا بسیار سریع است و حیوانات را درگیر می کند و انسان ممکن است از طریق حیوانات مبتلا شود و به دلیل تغییر ژن ها، شانس بروز بیماری های جدید و فصلی در هر سال و یا چند سال یک بار بیشتر می شود.

این فوق تخصص ریه تصریح کرد: آنفلوانزا جزو ویروس هایی هستند که موجب سرماخوردگی می شوند و نوع C نیز علائم خفیف سرماخوردگی را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 80 درصد از موارد ابتلای کنونی، آنفلوانزا است

حدود 80 درصد از موارد ابتلای کنونی، آنفلوانزا است