مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 11:202022-11-15سياسي

شهید مطهری: علامه طباطبایی مردیست که صد سال دیگر به ارزش او پی می ‎برند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو، وقتی از علامه طباطبایی پرسیدند: میان شاگردانتان چه کسانی بودند که رابطه عمیق معنوی میان استاد شاگردی را با شما داشته باشند؟ پاسخ دادند: - 24 آبان ماه مصادف با سالگرد ارتحال علامه طباطبایی، عالمی که خدمت بزرگی به احیای علوم عقلی و نیز تفسیر قرآن به جهان اسلام کرد در وصف وی می ‎توان گفت: علامه طباطبایی سمبل علم و تقوی بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجو، وقتی از علامه طباطبایی پرسیدند: میان شاگردانتان چه کسانی بودند که رابطه عمیق معنوی میان استاد شاگردی را با شما داشته باشند؟ پاسخ دادند: شهید مرتضی مطهری بود که به همان معنا واقف بود و عملی داشت.

به همین منظور شاید شناخت علامه از نظر شهید مطهری نیز خالی از لطف نباشد.

استاد شهید مطهری در موقعیت ‎های گوناگونی، گوشه ‎هایی از عظمت مقام و رفعت درجه علمی علامه طباطبایی را بیان می ‎کرد و بسیاری از مواقع با جمله: روحی له الفداء از استاد خویش یاد می نمود.

در اینجا به برخی از نظریات استاد شهید مطهری در باره علامه طباطبایی می ‎پردازیم: استاد شهید، در مقدمه کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم، درباره علامه طباطبایی مؤلف آن، بیاناتی دارد که نکات زیر در آن جلب توجه می نماید: علامه طباطبایی سالها از عمر خویش را صرف تحصیل و مطالعه و تدریس فلسفه کردند و از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهید مطهری: علامه طباطبایی مردیست که صد سال دیگر به ارزش او پی می ‎برند

شهید مطهری: علامه طباطبایی مردیست که صد سال دیگر به ارزش او پی می ‎برند