مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 11:202022-11-15پزشكي

چه غذاهایی برای درمان آنفلوانزا مفید است؟


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز توصیه هایی جهت مقابله با آنفلوآنزا و نیز درمان سریع تر آن ارایه کرده است که یکی از مهمترین نکات آن مربوط به غذاهایی است که مبتلایان باید در زمان بیماری به آن توجه بیشتری داشته باشند.

- دکتر حسین حقایی با بیان اینکه با شروع فصل سرما شیوع بیماری های ویروسی شایع می شود که شناخته شده ترین آن آنفلوانزا است، اظهارکرد: متاسفانه در کشور ما هم با آغاز فصل پاییز این بیماری به صورت اپیدمی ( همه گیری ) در گروه های سنی مختلف به خصوص کودکان درآمده است.

وی بهترین راه پیشگیری از آنفلوانزا را شستن مرتب دست ها، پوشیدن لباس گرم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی دانست و افزود: برای بهبودی هرچه سریع تر این بیماری استراحت، خواب و تغذیه نقش بسیار مهمی دارد که در صورت رعایت توصیه های تغذیه ای می توان این بیماری را پشت سر گذاشت.

وی بهترین غذاها در این شرایط را سوپ به خصوص سوپ مرغ و گوشت عنوان و اضافه کرد: سوپ مرغ به طور سنتی به عنوان یک غذای مناسب در هنگام بیماری در نظر گرفته می شود و آب سوپ منبع خوبی از مایعات و الکترولیت ها برای جلوگیری از دهیدراتاسیون است.

وی ادامه داد: مرغ پروتیین و روی بدن را تامین می کند و دارای ویتامین A به دلیل وجود هویج و ویتامین C به دلیل وجود کرفس و پیاز است که توصیه می شود از لیموی تازه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه غذاهایی برای درمان آنفلوانزا مفید است؟

چه غذاهایی برای درمان آنفلوانزا مفید است؟