مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 10:502022-11-15بين الملل

انگلیس سربازانش را از نیروهای حافظ صلح مالی خارج می کند


یکی از وزرای دولت انگلیس اعلام کرد، لندن قرار است 300 سرباز خود را از نیروهای حافظ صلح در مالی و در پی خروج دیگر نیروهای غربی در سال جاری میلادی بیرون بیاورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این خروج زودهنگام سربازان انگلیسی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مالی پس از آن صورت می گیرد که فرانسه و دیگر متحدان نظامی اش در سال جاری میلادی هزاران سرباز خود را از این نیروی صلح بان خارج کردند چون خونتای نظامی این کشور آفریقایی با مقاطعه کاران خصوصی متعلق به گروه واگنر روسی وارد همکاری شده است.

خروج نیروهای غربی از نیروهای صلح بان سازمان ملل در مالی در سال جاری میلادی باعث نگرانی دیپلمات هایی شده که می گویند این اقدام باعث افزایش خشونت، بی ثباتی کشورهای همسایه مالی و جسورتر شدن نیروهای افراطی می شود.

جیمز هیپی ، وزیر نیروهای مسلح انگلیس به پارلمان گفت، کودتاهای اخیر در مالی باعث تضعیف اقدامات و تلاش های بین الملل در کمک به برقراری صلح در این کشور آفریقایی اختلال ایجاد کرده و در سال های اخیر گروه های مرتبط با داعش و القاعده خشونت را در این کشور ترویج داده اند.

وزیر نیروهای مسلح انگلیس همچنین ادامه داد: دولت انگلیس دیگر نمی تواند ارتش خود را برای برقراری امنیت آن هم در زماینکه دولت کشور میزبان تمایلی به همکاری با م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس سربازانش را از نیروهای حافظ صلح مالی خارج می کند

انگلیس سربازانش را از نیروهای حافظ صلح مالی خارج می کند