مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-15اقتصادي

اشتغال زای با برکت


امروزه از زنبورعسل برای تولید محصولاتی مانند گرده گل، ژل رویال، موم، بره موم استفاده می شود، این فرآورده ها علاوه بر این که به عنوان مواد غذایی و کمک غذایی باارزش شناخته شده اند در مصارف مهم دیگری از جمله درمانی، - بهداشتی و آرایشی نیز نقش فزاینده ای دارند و ارزش اقتصادی بالاتری نسبت به عسل دارند.

آموزش و آشنایی زنبورداران با شیوه های نوین تولید محصولات همراه با تنوع بخشی به تولیدات زنبور عسل و خروج صنعت زنبورداری از تک محصولی نقش عمده ای در اقتصادی کردن و توسعه فضای کسب وکار ایجاد خواهد کرد.

در کنار این تولیدات، زنبور عسل نقش ارزنده ای در گرده افشانی و باروری محصولات زراعی، باغی، گیاهان مرتعی و جنگلی دارد که از نظر توسعه پایدار، تنوع های زیستی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی حائز اهمیت است به طوری که در کشورهای توسعه یافته از نظر کشاورزی درآمد حاصل از سرویس های گرده افشانی که توسط زنبورداران انجام می شود بسیار بیشتر از فروش محصولات داخلی کندو است.

طی سالیان گذشته لرستان به ویژه شهرستان دلفان به عنوان یکی از استان های فعال و پیشرو در این عرصه در سطح کشور مطرح بوده است ولی این عرصه نیز همانند دیگر عرصه های تولید در لرستان در زمینه فرآوری دچار مشکل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال زای با برکت

اشتغال زای با برکت