مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 19:502022-11-14پزشكي

خدمات پیشگیری و کنترل «اچ آی وی» رایگان ارائه می شود


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی خدمات پیشگیری و کنترل «اچ آی وی» یا ایدز رایگان و به صورت محرمانه ارائه می شود.

- زاهدان- رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی خدمات پیشگیری و کنترل اچ آی وی یا ایدز رایگان و به صورت محرمانه ارائه می شود.

به گزاش خبرنگار مهر ؛ حبیب غزنوی روز دوشنبه در این رابطه به رسانه ها گفت: تمام خدمات قابل ارائه در مرکز مشاوره بیماری های رفتاری زاهدان شامل آزمایش، شناسایی، آموزش، درمان، مراقبت و پیشگیری به صورت کاملاً رایگان و محرمانه صورت می گیرد.

غزنوی ادامه داد: افراد ممکن است از طریق خون، فراورده های خونی، تزریق، وسایل آرایشگاهی مشترک، تماس جنسی حفاظت نشده و… به اچ آی وی مبتلا شوند بر همین اساس لازم است در صورت بروز چنین رفتاری به این مرکز مراجعه نمایند تا روند درمان آنها آغاز شود.

وی بر لزوم پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری در جامعه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این مرکز تنها مرکز مشاوره بیماری ایدز در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: باید بررسی های لازم صورت گیرد تا امکانات و تجهیزات لازم در سایر شهرستان های استان نیز مهیا فراهم شود و این خدمات سطح اول در آنجا نیز ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات پیشگیری و کنترل «اچ آی وی» رایگان ارائه می شود

خدمات پیشگیری و کنترل «اچ آی وی» رایگان ارائه می شود