مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 17:452022-11-14اقتصادي

ایران در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان قرار دارد


رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه دو برابر سهم جمعیتی گاز گلخانه ای تولید می کنیم، گفت: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا، هند، روسیه و ژاپن در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان است.

- به گزاری خبرگزاری مهر به نقل از مرکز پژوهش های مجلس، بابک نگاهداری در تشریح وضعیت مصرف انرژی و شاخصه های آن در کشور، گفت: کشور ما در طی 50 سال گذشته با 2 درجه افزایش دما، 55 میلی متر کاهش بارش و 270 میلی متر افزایش تبخیر رو به رو شده است.

وی با بیان اینکه ایران هم قربانی تغییر اقلیم است و هم در رده بزرگترین منتشرکنندگان گازهای گلخانه ای قرار دارد، تصریح کرد: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا، هند، روسیه و ژاپن در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان قرار دارد و سهمی معادل 2/14 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای جهان را به خود اختصاص داده است.

این موید آن است که شدت انرژی در کشور بالا بوده و علی رغم هدفگذاری هایی نظیر سیاست های اصلاح الگوی مصرف اقدام مؤثری برای بهینه سازی مصرف انرژی صورت نگرفته است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس، با بیان اینکه دو برابر سهم جمعیتی گاز گلخانه ای تولید می کنیم، توضیح داد: 80 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به بخش تولید، عرضه و مصرف انرژی در تمامی بخش های اقتصادی، خانگی، صنایع، حمل و نقل و نظایر آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان قرار دارد

ایران در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان قرار دارد