مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 16:552022-11-14اقتصادي

والدین باید ببینند که یک کودک 8 ساله چه بازی ای می کند


یک کارشناس حوزه بازی های رایانه ای با بیان اینکه پلتفرم باید ساز و کاری اتخاذ کند که بازی بدون رده بندی، اجرا نشود، گفت: والدین باید ببینند که یک کودک 8 ساله چه بازی ای می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بابک کرباسی زاده، بازی ساز و کارشناس رسانه در برنامه شب گذشته تهران 20 با نگاه و بررسی تأثیرات بازی های رایانه ای به روی رفتارهای اجتماعی کودکان با بیان اینکه طبق آمار رسمی وزارت ارشاد امروز حدود 30 میلیون گیمر در ایران داریم که میانگین یک ساعت و نیم بازی می کنند، گفت: میانگین رده سنی گیمرهای ایرانی 22 سال است که باید به عقب برگردیم؛ چرا که این فرد از سن 13 سالگی شروع به بازی کرده است.

این کارشناس رسانه ادامه داد: در پی عدم جدی گرفتن رده بندی بازی ها، کودکان 13 ساله حدود 8 سال درگیر مسائلی شدند و در نتیجه کودک، بازی رده سنی 18 ساله را تجربه کرد و خشونت را دید.

رده بندی سنی بازی های رایانه ای از سال 92 رها شده است وی با بیان اینکه رده بندی سنی بازی های رایانه ای در ایران را از سال 86 آغاز کردیم اما متأسفانه از سال 92 رها شده است، عنوان کرد: برخی بازی ها به جهت تعاملی بودن ذاتاً بار خشونت دارد.

این خشونت برای من بزرگسال زود گذر و طبیعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین باید ببینند که یک کودک 8 ساله چه بازی ای می کند

والدین باید ببینند که یک کودک 8 ساله چه بازی ای می کند