مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 15:152022-11-14اقتصادي

افزایش جمعیت در سکونت گاه های غیررسمی شهرقدس/ نیمی از مردم در بافت فرسوده ساکن هستند


ساکنان مناطق دارای بافت فرسوده شهرقدس که تقریبا 48 درصد جمعیت شهر هستند، شهروندان را با مشکلات و کمبودهایی مواجه کرده و لازم است مسوولان امر و مدیریت شهری نسبت به احیا و بازآفرینی بافت های فرسوده در این منطقه توجه جدی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرقدس، بافت های فرسوده شهری فضاهایی هستند که مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متفاوتی نسبت به مناطق نوساز دارند و دسترسی این بافت ها به خدمات بهداشتی و شهری موجب بروز مشکلات و آسیب هایی می شود و در صورت بروز حوادث طبیعی با آسیب های متعددی مواجه می شوند.

  شهرستان قدس با مساحتی حدود 2700 هکتار و جمعیتی بیش از 400 هزار نفر از متراکم ترین شهرهای کشور است و بیش از 347 هکتار آن دارای بافت فرسوده بوده که حدود 15 درصد شهر را تشکیل می دهد و تقریبا 48 درصد جمعیت در بافت فرسوده شهری ساکن هستند.

مشکل تردد و امدادرسانی در کوچه های تنگ دارای بافت فرسوده  ساکنان مناطق دارای باقت فرسوده شهرقدس با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستند که می توان به معابر نامناسب و کم عرض، فرسودگی مصالح ساختمانی، عدم استحکام بنا و ناایمن بودن، کمبود فضای مناسب فرهنگی، ورزشی و بهداشتی اشاره کرد.

یکی از ساکنان محله امام سجاد(ع) با اشاره به جمعیت بالای این محله و تردد زیاد خودروها به خبرنگار فارس گفت: به دلیل عدم تعری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت در سکونت گاه های غیررسمی شهرقدس/ نیمی از مردم در بافت فرسوده ساکن هستند

افزایش جمعیت در سکونت گاه های غیررسمی شهرقدس/ نیمی از مردم در بافت فرسوده ساکن هستند