مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 14:552022-11-14سياسي

فرسایش سالانه 16 هزار تن خاک در کشور


مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی از فرسایش سالانه 16.

4تن خاک در هکتار در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا هوشنگ جزی عصر یکشنبه در کارگاه آموزشی و طرح مشکلات آبخیزداری 10 استان کشور در ارومیه گفت: خاک یک ماده باارزش حتی مهم تر از آب است و ساخت یک سانتیمتر از آن 700 سال طول می کشد.

وی با بیان اینکه 125 میلیون هکتار از اراضی کشور دچار فرسایش آبی است، خاطر نشان کرد: حفاظت از خاک امری بسیار مهم و حیاتی و برای حفظ آن نیازمند همکاری تمام سازمان ها و مشارکت مردم است.

حسن وحید - معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان منابع طبیعی کشور - در این کارگاه آموزشی از اجرای 50 هزار هکتار طرح آبخیزداری در عرصه های منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: در 120 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور باید طرح آبخیزداری انجام شود.

وی افزود: طرح آبخیزداری در 30 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور اجرا شده است که باقی عرصه ها در طول برنامه هفتم و هشتم توسعه با حمایت تمام سازمان ها و مشارکت مردم به اتمام خواهد رسید.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان منابع طبیعی کشور اضافه کرد: آذربایجان غربی یکی از استان های متنوع از نظر منابع طبیعی است که یک میلیون و 250 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان مطالعات آبخیزداری و 50 هزار هکتار طرح آبخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسایش سالانه 16 هزار تن خاک در کشور

فرسایش سالانه 16 هزار تن خاک در کشور