مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 12:452022-11-14اجتماعي

لبخند مافیا به طرح جمع آوری درختان شکسته و افتاده


درختان افتاده روی زمین که چندین سال از آن گذشته و کاملاً خشک شده است همانند بنزین عمل کرده و به محض آتش سوزی، به سختی خاموش می شود.

از طرفی این درختان با وقوع سیل، - وارد روستا های اطراف شده و به زیرساخت هایی نظیر پل ها، جاده ها و زمین های کشاورزی آسیب جدی می زنند، بنابراین برای جلوگیری از تخریب سازه ها و ساختار های زیربنایی استان های همجوار جنگل ها، جمع آوری درختان افتاده و شکسته جنگلی اطراف جاده ها و حریم رودخانه ها امری ضروری است.

چندی پیش عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با استناد به نامه رییس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر جمع آوری درختان افتاده در داخل و حریم مسیل ها ، دستور نشانه گذاری برای قطع درختان جنگلی اطراف جاده ها و حریم رودخانه ها را صادر کرد، اما تعدادی از کارشناسان و فعالان محیط زیست با استناد به قانون تنفس جنگل های شمال ، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و تأکید کردند که هرگونه بهره برداری تجاری و صنعتی از چوب جنگل های شمال کشور از ابتدای سال چهارم اجرای قانون برنامه ممنوع است!   رییس انجمن علمی جنگلبانی کشور در گفتگو با ایران می گوید این اقدام، راه مافیای جنگل خوار را بار دیگر به قلب جنگل های شمال باز کرده و در صورت اجرایی شدن باید فاتحه قانون تنفس جنگل ها را خواند! البته معاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبخند مافیا به طرح جمع آوری درختان شکسته و افتاده

لبخند مافیا به طرح جمع آوری درختان شکسته و افتاده