مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 11:202022-11-14اقتصادي

کشت گلخانه ای در چهار محال و بختیاری گسترش می یابد


مدیر باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از توسعه کشت گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مدیر باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 32 مجتمع گلخانه ای 800 هکتاری تا چند سال آینده به بهره برداری می رسد که از افق 500 هکتاری گلخانه ها فراتر می رود.

ابراهیم شیرانی افزود: هم اکنون نزدیک 69 واحد یعنی 42 هکتار گلخانه در دست ساخت است که تا پایان سال سطوح گلخانه استان چهارمحال و بختیاری به 100 هکتار می رسد.

ابراهیم شیرانی افزود: یکی از برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی توسعه گلخانه ها برای افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال، تولید خارج از فصل و بهره وری بهتر از آب است که نسبت به فضای باز 10 تا 12 درصد با کاهش مصرف آب و 8 تا 10 برابر فضا کمتر استفاده می شود.

وی با بیان اینکه با هر هکتار گلخانه 15 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند، افزود: در سال 1400، سی هکتار توسعه در سطح گلخانه های استان صورت گرفت و از ابتدای سال تاکنون 18 هکتار به بهره برداری رسیده بدین معنا که مجموع گلخانه های استان چهارمحال و بختیاری به 53 هکتار رسیده است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نزدیک 69 واحد یعنی 42 هکتار گلخانه در دست ساخت است که تا پایان سال سطوح گلخانه استان چهارمحال و بختیاری به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گلخانه ای در چهار محال و بختیاری گسترش می یابد

کشت گلخانه ای در چهار محال و بختیاری گسترش می یابد