مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-14فرهنگي

تبریز در انحصار ساختمان های بی روح


در نخستین نگاه به فضای شهری تبریز می توان ساختمان های بی روحی را مشاهده کرد که در عمق یکدیگر هم چون قارچ های سمی رشد کرده اند و تبریز کهن، نازیباتر از همیشه در انحصار آن ها قرار گرفته است.

- هنر معماری در شهر اولین ها از دیرباز زبانزد مکاتب هنری دنیا بوده و هنر اصیل معماری ایرانی اسلامی نیز نمودی از این اصالت در قرون گذشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معماران و هنرمندان توانمندی در دوره هایی که مکتب تبریز اصالت هنر را به ایران به ارمغان آورده بود، می زیستند شاید اگر آن ها امروز زنده بودند با مشاهده ساختمان های در تبریز اما هیچ اثری از این هنر در جای جای شهر اولین ها وجود ندارد.

در کنار قد کشیدن ساختمان های نازیبا و غیرمجاز در سرتاسر شهر، عدم وجود فضاهای تنفس شهری، افزایش تمرکزگرایی و ضعف مبلمان شهری از دیگر مشکلات زیباسازی سطح شهر تبریز به شمار می رود.

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز و عضو کمیسیون ماده 100 شورای شهر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به کمرنگ بودن نقش حوزه معماری نسبت به شهرسازی در تبریز، گفت: هنر معماری در تبریز علی رغم صاحب سبک معماری ایرانی اسلامی و حتی آذری بودن این شهر دیده نمی شود و معماری درگیر روزمرگی و صرف الگوبرداری از غرب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز در انحصار ساختمان های بی روح

تبریز در انحصار ساختمان های بی روح