مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 11:002022-11-14بين الملل

پهپاد نظامی آمریکا پس از 908 روز پرواز فرود آمد


پهپاد نظامی ارتش آمریکا موسوم به X-37B پس از گذراندن 908 روز در فضا و ثبت یک رکورد جدید به سلامت فرود آمد و اکنون با احتساب پروازهای گذشته 3774 روز را در فضا گذرانده و بیش از دو میلیارد کیلومتر را طی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پهپاد نظامی X-37B پس از رکوردشکنی 908 روزه در مدار زمین در ششمین ماموریت خود در مرکز فضایی کِنِدی ناسا فرود آمد.

طبق گزارش رسانه ها، شاتل فضایی کوچک X-37B با انرژی خورشیدی که آزمایش های علمی انجام می دهد، رکورد ماموریت قبلی خود را که 780 روز طول کشیده بود، شکست.

جیم چیلتون معاون ارشد شرکت بویینگ که توسعه دهنده این پهپاد است، می گوید: از اولین پرتاب X-37B در سال 2010، این شاتل فضایی در حال رکوردشکنی بوده و توانایی بی رقیبی را برای آزمایش سریع و ادغام فناوری های فضایی جدید به کشور ما ارائه کرده است.

این هواپیمای بدون سرنشین و قابل استفاده مجدد که دفتر قابلیت های سریع نیروی هوایی و نیروی فضایی ایالات متحده به طور مشترک آن را اداره می کنند، توسط موشک اطلس 5 در تاریخ 17 می 2020 در مدار قرار گرفت.

این فضاپیما برای اولین بار میزبان یک ماژول خدماتی بود که شامل آزمایشاتی برای آزمایشگاه تحقیقات دریایی، آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده و سایر موسسات بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهپاد نظامی آمریکا پس از 908 روز پرواز فرود آمد

پهپاد نظامی آمریکا پس از 908 روز پرواز فرود آمد