مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 10:502022-11-14بين الملل

کنگره آمریکا به دنبال مسلح ساختن سریع تایوان است


روزنامه واشنگتن پست نوشت، قانونگذاران آمریکایی در حال پیگیری تصویب یک بسته بی سابقه از کمک های نظامی برای تایوان هستند، اما موضوع تخصیص پول برای این بسته هنوز زیر سوال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با عنوان کنگره به دنبال تسلیح سریع تایوان با توجه به افزایش تهدید چین است نوشت: کنگره آمریکا با در نظر گرفتن درس هایی که از حمله روسیه به اوکراین گرفت، به دنبال اعطای تسلیحات و آموزشهای نظامی به تایوان پیش از هرگونه حمله نظامی بالقوه چین است اما تحقق این کمک ها به شخص بایدن، رییس جمهور آمریکا بستگی دارد.

به نوشته واشنگتن پست، رایزنی بر سر این بسته بی سابقه چند میلیارددلاری کمک نظامی به تایوان در حالی مطرح می شود که جو بایدن و شی جینپینگ، روسای جمهور آمریکا و چین امروز (دوشنبه) در جریان برگزاری اجلاس گروه 20 در جزیره بالی اندونزی دیدار می کنند و محور دیدار آنها حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان است.

به گفته مقامات، قرار است به موجب این تلاش دو حزبی ارتش آمریکا بتواند با برداشت فوری تسلیحاتی همچون موشکهای جاولین و استینگر از انبارهای تسلیحاتی خود برای اولین بار و با استناد به یک برنامه تامین ارتشهای خارجی، تحت حمایت مالی واشنگتن به تایوان سلاح بدهد در حالی که آمریکا تا کنون تنها برای اوکراین چنین حرکتی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره آمریکا به دنبال مسلح ساختن سریع تایوان است

کنگره آمریکا به دنبال مسلح ساختن سریع تایوان است