مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 10:202022-11-14پزشكي

حدود 13 درصد جمعیت بالای 25 سال دیابتی هستند


رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: بیش از 25 درصد بیماران مبتلا به دیابت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماری خود بی اطلاعند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، بابک اقبالی با اشاره به نتایج آخرین مطالعه انجام شده در خصوص مبتلایان به دیابت در جمعیت تحت پوشش دانشگاه، با اشاره به اینکه حدود 13 درصد جمعیت بالای 25 سال دیابتی هستند اظهار کرد: بیش از 25 درصد بیماران مبتلا به دیابت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیماری خود بی اطلاعند.

 رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 23 آبان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است خاطر نشان کرد: طی سال های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ ترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است.

وی گفت : در حال حاضر بیش از 537 میلیون نفر از بزرگسالان 20 تا 79 سال جهان مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود تا سال 2030 تعداد بیماران بزرگسال به 643 میلیون نفر برسد.

اقبالی در ادامه افزود: در کشور بیش از هفت و نیم میلیون نفر از افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند و به عبارت دیگر حداقل 13 درصد جمعیت بالای 25 سال کشور از بیماری دیابت رنج می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 13 درصد جمعیت بالای 25 سال دیابتی هستند

حدود 13 درصد جمعیت بالای 25 سال دیابتی هستند