مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-14پزشكي

ابتلای 15 درصد جمعیت اردستان به دیابت


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: با توجه به سامانه وزارت بهداشت و درمان، حدود 3487 نفر که معادل بیش از 15 درصد از کل جمعیت شهرستان اردستان را تشکیل می دهند، - به بیماری دیابت مبتلا هستند.

حسن ذبیحی در گفت وگو ایسنا با اشاره به فرارسیدن روز جهانی و هفته ملی دیابت از 21 تا 27 آبان، اظهار کرد: این روز بزرگترین کمپین آگاهی از دیابت در دنیا است که هر ساله در 14 نوامبر برگزار می شود.

وی افزود: آگاهی بخشی به مردم درباره بیماری دیابت و تأکید بر اصلاح شیوه زندگی بیشتر از سال های گذشته در این هفته را باید بیش از پیش در اولویت قرار داد، زیرا در سال های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در دنیا، این بیماری را به بزرگ ترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان درباره وضعیت بیماری دیابت در اردستان، گفت: با توجه به اعلام سامانه وزارت بهداشت و درمان و غربالگری های انجام شده، حدود 3487 نفر که معادل بیش از 15 درصد از کل جمعیت شهرستان اردستان هستند به بیماری دیابت مبتلا هستند.

ذبیحی با بیان اینکه از این تعداد 1048 نفر در روستاهای شهرستان و 2439 نفر در مناطق شهری زندگی می کنند، گفت: وضعیت بیماری دیابت در اردستان بالاتر از نرخ کشور است و بیش از 2953 نفر در آستانه ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 15 درصد جمعیت اردستان به دیابت

ابتلای 15 درصد جمعیت اردستان به دیابت