مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-14اقتصادي

جداسازی آب شرب از آب مصرفی 80 هزار میلیارد تومان هزینه دارد


اگر بخواهیم در تهران دو نوع لوله کشی داشته باشیم یعنی باید 9 هزار کیلومتر شبکه آب مجزا ایجاد کنیم که به لحاظ اقتصادی 9 هزار کیلومتر بالای 70-80 هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جدا سازی آب شرب از آب مصرفی امری مرسوم در بسیاری از کشورهای جهان، اقدامی است که دولت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد چرا که نسل های آینده نیز باید بتوانند از این منابع خدادادی استفاده کنده و ما به درستی بحران آبی را پشت سر بگذاریم.

اما آیا اقدام زیر ساختی در این راستا صورت گرفته است؟ محمد رضا بختیاری مدیر عامل آبفای تهران در پاسخ به این سوال می گوید: جداسازی آب شرب از آب مصرفی توجیه اقتصادی ندارد، زیرا آب خام تهران با کیفیت است.

وی ادامه داد: با توجه به با کیفیت بودن آب خام تهران به این شکل نیست که با تصفیه کیفیت آن را ارتقا دهیم، ضمن آنکه هزینه تصفیه چنین آب با کیفیتی بالا نیست.

هزینه جداسازی آب تهران 80 هزار میلیارد تومان است بختیاری با اشاره به اینکه تهران از لحاظ زیر ساختی هم امکان چنین اقدامی وجود ندارد توضیح داد: اگر بخواهیم در تهران دو نوع لوله کشی داشته باشیم یعنی باید 9 هزار کیلومتر شبکه آب مجزا ایجاد کنیم که به لحاظ اقتصادی 9 هزار کیلومتر بالای 70-80 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که نه در توان دولت است و نه زیرساخت های تهرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جداسازی آب شرب از آب مصرفی 80 هزار میلیارد تومان هزینه دارد

جداسازی آب شرب از آب مصرفی 80 هزار میلیارد تومان هزینه دارد