مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 09:052022-11-14اقتصادي

بی توجهی پارک علم و فناوری قزوین به کشاورزی دانش بنیان


با توجه به اهمیت امنیت غذایی، صادرات محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال پایدار، ورود دانش بنیان ها به حوزه کشاورزی در سال «تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین» امری ضروری است اما تعداد دانش بنیان های حوزه کشاورزی در استان قزوین بسیار کم و انگشت شمار است و بررسی .

- ایسنا/قزوین با توجه به اهمیت امنیت غذایی، صادرات محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال پایدار، ورود دانش بنیان ها به حوزه کشاورزی در سال تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین امری ضروری است اما تعداد دانش بنیان های حوزه کشاورزی در استان قزوین بسیار کم و انگشت شمار است و بررسی ها نشان داده یکی از دلایل عدم ورود نخبگان کشاورزی به حوزه دانش بنیان، بی توجی پارک علم و فناوری قزوین به حوزه کشاورزی بوده است.

یکی از موضوعات استراتژیکی که در کشور مطرح است، امنیت غذایی است.

به گفته مسئولان ارشد استانی، قزوین با دارا بودن یک درصد از مساحت کشور، بالغ بر چهار درصد از امنیت غذایی ایران را تأمین می کند، به همین دلیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برای نیل به امنیت غذایی از یک سو و تقویت تولید ملی و اشتغال از سوی دیگر، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از همین روی به کارگیری دانش و فناوری در کشاورزی استان یکی از موضوعاتی است که طی یک سال اخیر بارها توسط محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی پارک علم و فناوری قزوین به کشاورزی دانش بنیان

بی توجهی پارک علم و فناوری قزوین به کشاورزی دانش بنیان