مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 08:002022-11-14اقتصادي

پیش بینی برداشت 105 کیلوگرم زعفران از مزارع بهار


مدیر جهاد کشاورزی بهار از پیش بینی برداشت 105 کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان خبر داد.

- عبدالحسین اکبری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سطح زیرکشت 21 هکتاری زعفران در این شهرستان، اظهار کرد: پیش بینی می شود زعفران کاران شهرستان از این میزان سطح به صورت میانگین پنج تن در هکتار محصول برداشت داشته باشند.

وی با اشاره به کیفیت و مرغوبیت بالای زعفران شهرستان بهار افزود: در شهرستان بهار برخی از زعفران کاران با کشت زعفران در اراضی حاصلخیز و مرغوب عملکرد بالایی در تولید این محصول داشته اند و موفق شده اند در هر هکتار 10 تا 12 کیلو برداشت محصول داشته باشند.

اکبری تعداد زعفران کاران شهرستان بهار را 33 نفر برشمرد و تصریح کرد:به گفته زعفران کاران شهرستان در حال حاضر هر گرم زعفران بهار 5000 تومان و هر کیلو زعفران به قیمت 50 میلیون تومان از زعفران کاران بهار خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه اولیه زعفران استان همدان بوده و زعفران سطح استان همدان از جمله شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: در سطح دامنه برخی از کوه های شهرستان بهار می توان زعفران وحشی را مشاهده کرد که این امر نشان از شرایط مناسب آب و هوایی استان همدان در پرورش و تولید این محصول کم آب بر دارویی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 105 کیلوگرم زعفران از مزارع بهار

پیش بینی برداشت 105 کیلوگرم زعفران از مزارع بهار